‘Retailer profiteert van schoon winkelgebied’

De kans dat consumenten grote uitgaven doen is tien procent hoger in schone dan in minder schone winkelgebieden. Ook blijven zij er gemiddeld twintig procent langer, blijkt uit onderzoek van NederlandSchoon onder 25 duizend respondenten.

Consumenten vinden een winkelgebied schoner overkomen als er minder zwerfafval ligt, de kwaliteit van de bestrating en winkelgevels goed is en er zichtbaar door de gemeente wordt schoongemaakt. Binnensteden zijn gemiddeld schoner dan lokale winkelgebieden, blijkt verder uit het onderzoek. De volledige resultaten worden in december gepubliceerd.

Later dit jaar worden ook de Schoonste Winkelgebieden van Nederland bekend gemaakt. Volgens het onderzoek is 37 procent van de consumenten eerder geneigd te zijn in een winkelcentrum dat die titel draagt. NederlandSchoon-directeur Helene van Zutphen noemt de onderzoeksresultaten ‘een steun in de rug’ voor winkeliers om zich in te zetten voor schone winkelstraten.
 

Reacties 1


Reinder Koornstra 7 sep, 12:55

Wéér moet onderzoek bevestigen wat iedereen natuurlijk allang weet. Wie wil er nu winkelen in vieze winkelstraten, of smerige winkels. Merkwaardig dat toch heel vaak de schoonmaak een twistpunt is tussen beheerder en gebruikers. Al jaren overigens.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!