Door de grote verscheidenheid in productcategorieën kan Søstrene Grene geen specifieke winkelformules als concurrenten betitelen. “Concurrentie kan van heel veel kanten komen”, zegt coo Bjørn Bach Eriksen tegenover RetailTrends.

Søstrene Grene is meer een onderdeel van een groter aanbod ‘verleidingen’ waaruit consumenten te kiezen hebben, dan een speler binnen een bepaalde branche, legt Bach Eriksen uit. “Consumenten hebben maar een beperkte hoeveel geld tot hun beschikking, dat kunnen zij ook uitgeven aan meer mode of een restaurant.”

Søstrene Grene heeft inmiddels elf winkels in ons land. Volgens Bach Eriksen blijven er daarmee nog voldoende witte vlekken over in ons land. “In Denemarken hebben we meer dan vijftig winkels, met een bevolking van zo’n vijf miljoen mensen.” Een vast streefaantal voor winkels in ons land heeft de retailer niet. Wel zal Søstrene Grene volgens hem binnenkort ‘in iedere uithoek van het land’ te vinden zijn.

Op RetailTrends gaat Bach Eriksen dieper in op de groei van Søstrene Grene in Nederland.