Karwei wordt decoratieve, vrouwvriendelijke bouwmarkt

Karwei profileert zich voortaan als bouwwinkel in plaats van als bouwmarkt. Met deze gewijzigde strategie wil de bouwketen meer vrouwelijke klanten trekken. De nieuwe winkelformule bestaat onder meer uit een onderverdeling van het assortiment in zogenaamde `werelden`, zachte verlichting en mild stemmende kleuren. Wel blijft het assortiment, met name de zware gereedschappen, grotendeels op mannen gericht. Karwei heeft de nieuwe formule opgezet omdat vrouwen volgens de bouwketen een grote invloed hebben op de doe-het-zelfaankopen. De nieuwe koers van Karwei is te bezichtigen in de nieuwe vestiging in Apeldoorn, met een vloeroppervlak van 6.000 vierkante meter tevens de grootste Karwei van Nederland. De concurrentie tussen de bouwmarkten is fel, aldus Karwei-franchisenemer Cees Eijkelboom. De prijzenslag die in de supermarkten aan de gang is, woedt volgens Eijkelboom tussen de bouwmarkten al veel langer. Ook komen er steeds meer brancheoverstijgende aanbiedingen, zoals dvd-spelers, stofzuigers en televisies. Toch zien consumenten weinig verschil tussen de doe-het-zelfketens, zo blijkt uit onderzoek van GfK.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!