Karwei wordt decoratieve, vrouwvriendelijke bouwmarkt
Gepubliceerd op 25 oktober 2004 om 00:00
Karwei profileert zich voortaan als bouwwinkel in plaats van als bouwmarkt. Met deze gewijzigde strategie wil de bouwketen meer vrouwelijke klanten trekken. De nieuwe winkelformule bestaat onder meer uit een onderverdeling van het assortiment in zogenaamde `werelden`, zachte verlichting en mild stemmende kleuren. Wel blijft het assortiment, met name de zware gereedschappen, grotendeels op mannen gericht. Karwei heeft de nieuwe formule opgezet omdat vrouwen volgens de bouwketen een grote invloed hebben op de doe-het-zelfaankopen. De nieuwe koers van Karwei is te bezichtigen in de nieuwe vestiging in Apeldoorn, met een vloeroppervlak van 6.000 vierkante meter tevens de grootste Karwei van Nederland. De concurrentie tussen de bouwmarkten is fel, aldus Karwei-franchisenemer Cees Eijkelboom. De prijzenslag die in de supermarkten aan de gang is, woedt volgens Eijkelboom tussen de bouwmarkten al veel langer. Ook komen er steeds meer brancheoverstijgende aanbiedingen, zoals dvd-spelers, stofzuigers en televisies. Toch zien consumenten weinig verschil tussen de doe-het-zelfketens, zo blijkt uit onderzoek van GfK.
Reacties 0