Geen goed gevoel bij Barbie

De wereldberoemde pop Barbie wordt structureel gemarteld. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Bath in Groot-Brittannië. In het onderzoek stond de merkbeleving van schoolkinderen tussen de 7 en 11 jaar centraal. De focus op Barbie ontstond tijdens de interviews met jonge kinderen. Daarbij viel het de wetenschappers op dat opvallend veel jonge meisjes hatelijk en gewelddadig reageerden op de pop. De conclusie van de wetenschappers luidde als volgt: ‘Barbie is een onwelkome herinnering aan de kleutertijd, die gevoelens opwekt van afwijzing, haat en geweld’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!