Bakker.com in financiële problemen

Plantenpostorderaar Bakker.com heeft surseance van betaling aangevraagd. De directie wil vooralsnog geen toelichting geven op de financiële problemen, schrijft het Leidsch Dagblad.

Bakker.com, het voormalige Bakker Hillegom, maakt de afgelopen jaren de transitie van postorderbedrijf naar e-commercespeler. De tuinspecialist telt 635 werknemers in 21 landen en heeft het hoofdkantoor in Lisse staan. In 2016 stond Bakker.com liefst 19,1 miljoen euro in het rood, bij een omzet van 101 miljoen euro.

Het bedrijf heeft vrijdag de deuren gesloten en het personeel naar huis gestuurd, zegt een woordvoerder van vakbond CNV. De afgelopen weken zou het bedrijf volgens onbevestigde berichten in gesprek zijn geweest met een overnamekandidaat. Toen de deal afketste, restte niets anders dan surseance aan te vragen.

De klantenservice van Bakker.com is ‘door omstandigheden’ niet bereikbaar. Bij online bestellingen krijgen klanten de melding dat ze alleen van achterafbetaalmogelijkheden gebruik kunnen maken. Eerder stond er dat er door technische problemen geen producten konden worden besteld.

De transitie naar e-commercespeler had eerder ingezet kunnen worden, vertelde voormalig topman Paul Geraeds zo’n anderhalf jaar terug tegen RetailTrends. Te laat was het bedrijf volgens hem niet. De afgelopen jaren is miljoenen geïnvesteerd in systemen als crm, SAP en de website. “Nu de investeringen afgerond zijn, kunnen we de vruchten plukken”, stelde hij. 

Geraeds is vorige maand opgestapt als ceo van Bakker.com. Hij is opgevolgd door Herman Hovestad, die vaker op interim-basis aan de slag gaat bij noodlijdende bedrijven. Zo stond hij ook aan het roer van Free Record Shop en Mexx.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!