Hudson’s Bay beperkt Nederlandse groeiplannen

Hudson’s Bay beperkt Nederlandse groeiplannen

Hudson’s Bay houdt het in ons land voorlopig bij de vijftien warenhuizen waarvoor het al een huurcontract heeft getekend. “Wat we doen, willen we heel goed doen”, aldus general manager Stefaan Le Clair van de Benelux-tak in het Algemeen Dagblad.

Hudson’s Bay opent dit voorjaar de deuren van drie nieuwe winkels. Enschede is op 8 maart als eerste vestiging van 2018 aan de beurt, gevolgd door Amersfoort en Haarlem op 15 maart en 5 april. Verder opent de warenhuisketen volgend jaar in Utrecht en is ook de opening in Amstelveen uitgesteld tot volgend jaar, waarmee het totaal op vijftien komt. De retailer ziet daarmee af van het oorspronkelijke plan om twintig filialen in Nederland te opnenen.

Hudson’s Bay is inmiddels vijf maanden in Nederland. Le Clair ontkent geruchten dat de prestaties tot nu toe teleurstellen. “De verkopen en reacties van consumenten vallen niet tegen.” Wel had de directeur meer verwacht van de flagshipstore in Amsterdam. “Maar het Rokin is natuurlijk lang een bouwput geweest, geen goed begaanbaar winkelgebied.”

Hoewel Le Clair niet ontevreden is, erkent hij dat ‘nog niet alles op rolletjes loopt’. Zo is online nog niet het hele assortiment beschikbaar en kost het thuisbezorgen nog twee tot drie werkdagen. “Dat moet straks binnen 24 uur.” De warenhuisketen liet eerder al weten dat consumenten de prijzen te hoog vinden. De komende tijd worden daarom twintig à dertig goedkopere merken toegevoegd, zegt Le Clair. 

Eerder doken geruchten op dat Hudson’s Bay weer snel uit Nederland zou willen vertrekken, maar daar is volgens Le Clair geen sprake van. “Over tien jaar zijn we nog steeds in Nederland, en nog veel langer.”
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends