Hornbach blijft vooral buiten thuismarkt groeien 

Hornbach blijft vooral buiten thuismarkt groeien 

Hornbach heeft zijn totale omzet in het afgelopen boekjaar met ruim vijf procent zien toenemen tot 4,14 miljard euro. De buitenlandse omzet neemt daarbij een steeds groter deel van het totaal voor zijn rekening.

De groei in Duitsland bleef beperkt tot 1,5 procent, waarmee de omzet uitkwam op 2,07 miljard euro. Over de grens groeide Hornbach met negen procent, mede dankzij de opening van een nieuwe winkel in Den Haag, die de enige nieuwe bouwmarkt in het boekjaar betekende. De buitenlandse omzet bedraagt nu 1,82 miljard euro. Een jaar eerder waren Duitsland en de andere markten nog goed voor respectievelijk 2,04 en 1,67 miljard euro.

De acht landen buiten Duitsland waren ook de afgelopen twee jaar al de belangrijkste groeidrijvers voor Hornbach. Het buitenlandse omzetaandeel is toegenomen van 45 naar 46,8 procent. Zonder de nieuwe winkel in Den Haag meegerekend, bedroeg de groei ruim zes procent.

Hornbach verwacht een operationele winst van ongeveer 156,8 miljoen euro, ongeveer gelijk aan het vorige boekjaar. De Duitse retailer maakt zijn volledige jaarcijfers eind mei bekend.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends