Pets Place via bol.com naar België

Pets Place verkoopt zijn gehele assortiment erf- en huisdierproducten vanaf deze week via bol.com. Daarmee maakt de dierenspeciaalzaak online zijn entree op de Belgische markt.

Bol.com is het eerste externe onlineplatform waarmee Pets Place samenwerkt. Door samen te werken met de grootste webshop van Nederland zet de dierenspecialist een stap in de omnichannelstrategie, zegt chief commercial officer Cora Kleinhout. Die geldt volgens haar als een belangrijke strategische pijler, waarbij de focus ligt op acquisitie van nieuwe klanten en op retentie van bestaande via een loyaliteitsprogramma. “We verwachten in samenwerking met bol.com ons bereik te vergroten en de onlineomzet te verhogen.”

De hoge bezoekersaantallen, het grote bereik onder gezinnen en de aanwezigheid op de Belgische markt zijn volgens Pets Place doorslaggevend voor de samenwerking met bol.com. De dierenspeciaalzaak blijft zelf verantwoordelijk voor de logistieke organisatie van de bestellingen via het platform. Zo verloopt de verzending via het eigen distributiecentrum in Ede, waar ruim twaalfduizend artikelen op voorraad liggen.

Pets Place opent in juli samen met zusterformule Boerenbond in Oosterhout zijn grootste winkel van Nederland. De retailer vestigt zich daar in het voormalige pand van Karwei. Alle grote Boerenbond/Pets Place-winkels worden omgebouwd tot een nieuw concept, zegt directeur Sanne Oosterhoff tegen BN De Stem. “Je kunt als vanouds allerlei spullen voor je tuin en huisdier kopen, maar daarnaast concentreren we ons op zorg voor dieren in de breedste zin van het woord.”  Zo lopen er deskundigen rond voor advies en komt er op termijn ook een dierenarts in de winkel. 

RetailTrends