Deze bloemist kleurt een Londense spoorboog groen

Deze bloemist kleurt een Londense spoorboog groen

Een jaar na de opening van zijn tweede bloemenwinkel in Londen, vond Forest het tijd voor een make-over. Het resultaat is een groene hub voor de lokale community, in een van de vele spoorbogen die Londen rijk is.

Forest vindt zijn oorsprong in The Fresh Flower Company, dat in 1999 werd opgericht. Dat bedrijf verzorgt de bloemen voor onder meer events, bruiloften, kantoren, winkels en hotels. De bloemen zijn dagelijks afkomstig van de bloemenmarkt van New Covent Garden en komen ook rechtstreeks van de teler.

...

Een jaar na de opening van zijn tweede bloemenwinkel in Londen, vond Forest het tijd voor een make-over. Het resultaat is een groene hub voor de lokale community, in een van de vele spoorbogen die Londen rijk is.

Forest vindt zijn oorsprong in The Fresh Flower Company, dat in 1999 werd opgericht. Dat bedrijf verzorgt de bloemen voor onder meer events, bruiloften, kantoren, winkels en hotels. De bloemen zijn dagelijks afkomstig van de bloemenmarkt van New Covent Garden en komen ook rechtstreeks van de teler.

Na in 2006 de eerste eigen bloemenwinkel te hebben geopend, werd vorig jaar de stap naar een tweede vestiging gemaakt. Daarvoor viel de keuze op de zogenoemde Market Yard in Deptford, een district in het zuidoosten van Londen. Dit gebied, in de buurt van het lokale treinstation, was in oktober 2016 officieel geopend na een grondige renovatie. “Vanaf het moment dat we het lanceringsfeest bijwoonden, wisten we dat we er onderdeel van uit wilden maken”, aldus Alice Baily, dochter van oprichter Fran Bailey. Market Yard beschikt volgens haar over ‘briljante lokale bedrijven, een bruisend nachtleven en een nieuwe streetfoodmarkt’. 

Al vorig jaar gingen de deuren van de tweede plantenwinkel open in een van de spoorbogen van het station. Het ontwerpstudio Andthen heeft de inrichting nu op de schop genomen. Forest moet volgens zijn oprichter een ‘communityhub’ zijn, waar niet alleen huisplanten en homeware worden verkocht, maar ook workshops bloemschikken worden gegeven en crafters and makers welkom zijn om de ruimte te gebruiken. 

Dit verlangen naar een hub voor de community is het belangrijkste vertrek voor het nieuwe winkelontwerp. Elementen van een pop-upwinkel zijn in het interieur verwerkt, zodat de ruimte voortdurend aanpasbaar is. Voor de inrichting is een combinatie gemaakt van natuurlijke materialen als teruggewonnen hout en een industriële uitstraling van de spoorboog. De ruimte moet de aandacht van consumenten trekken en hen uitnodigen om te blijven, elkaar te ontmoeten, verbinden, leren en natuurlijk te winkelen. Het ultieme doel is volgens Andthen ‘om deel uit te maken van de vernieuwde energie in de omgeving en een positieve impact te hebben op het leven van bewoners en bezoekers’.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!