Hudson’s Bay stelt 'doorgewinterde digitale leider' aan

Hudson’s Bay stelt 'doorgewinterde digitale leider' aan

Hudson’s Bay Company heeft Stephen Gold aangesteld als chief technology and digital operations officer. Hij wordt per direct verantwoordelijk voor de technologie en digitale strategie binnen het Canadese warenhuisconcern.

Gold volgt Janet Schalk op, die zo’n drie jaar terug nog werd benoemd tot chief information officer. De nieuwe directeur is afkomstig van CVS Health, waar hij een vergelijkbare functie vervulde. Hij gaat bij Hudson’s Bay Company direct rapporteren aan ceo Helena Foulkes, die begin dit jaar nog van CVS Health overkwam.

De topvrouw omschrijft Gold als ‘een doorgewinterde technologie- en digitale leider met een goed begrip van de retailmarkt’. Ook heeft hij ‘een bewezen staat van dienst in het opleveren van grootschalige technologische initiatieven die een positieve impact hebben op de bedrijfsresultaten’, stelt Foulkes.

Gold focust zich in zijn nieuwe rol op het verbeteren van de winkelervaring in Noord-Amerika met behulp van data en innovatie. Ook gaat hij leiding geven aan een nieuw digitaal team die voor synergie tussen de verschillende formules van het concern moet zorgen. De retailer is in Nederland actief met Hudson’s Bay en Saks Off 5h en is beschikt verder over ketens als Galeria Kaufhof, Lord & Taylor en Saks Fifth Avenue.

Reacties

Laatste nieuws







Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.



RetailTrends