Hudson’s Bay stelt 'doorgewinterde digitale leider' aan

Hudson’s Bay stelt 'doorgewinterde digitale leider' aan

Hudson’s Bay Company heeft Stephen Gold aangesteld als chief technology and digital operations officer. Hij wordt per direct verantwoordelijk voor de technologie en digitale strategie binnen het Canadese warenhuisconcern.

Gold volgt Janet Schalk op, die zo’n drie jaar terug nog werd benoemd tot chief information officer. De nieuwe directeur is afkomstig van CVS Health, waar hij een vergelijkbare functie vervulde. Hij gaat bij Hudson’s Bay Company direct rapporteren aan ceo Helena Foulkes, die begin dit jaar nog van CVS Health overkwam.

De topvrouw omschrijft Gold als ‘een doorgewinterde technologie- en digitale leider met een goed begrip van de retailmarkt’. Ook heeft hij ‘een bewezen staat van dienst in het opleveren van grootschalige technologische initiatieven die een positieve impact hebben op de bedrijfsresultaten’, stelt Foulkes.

Gold focust zich in zijn nieuwe rol op het verbeteren van de winkelervaring in Noord-Amerika met behulp van data en innovatie. Ook gaat hij leiding geven aan een nieuw digitaal team die voor synergie tussen de verschillende formules van het concern moet zorgen. De retailer is in Nederland actief met Hudson’s Bay en Saks Off 5h en is beschikt verder over ketens als Galeria Kaufhof, Lord & Taylor en Saks Fifth Avenue.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!