Op=Op verkoos webshop boven België: 'Geen spijt van'

Op=Op verkoos webshop boven België: 'Geen spijt van'

België is de eerste keuze voor Op=Op Voordeelshop om over de grens uit te breiden. “Twee jaar geleden stonden we op het punt er winkels te openen, maart toen besloten we toch eerst online te gaan”, zegt topman Vincent Alkema in het juninummer van RetailTrends.

De webshop ging in het najaar van 2016 live, ondanks de opvatting van buitenstaanders dat discounters online niet succesvol kunnen zijn. Op=Op heeft geen spijt van die beslissing, stelt Alkema. “Een retailketen zonder webshop is niet toekomstbestendig.”

De webwinkel was in het begin niet winstgevend, maar door ‘het optimaliseren van de processen en kostenstructuur begint na anderhalf jaar een solide webshop te ontstaan’. Zo wordt nu een deel van de verzendkosten doorberekend, waar bezorgen boven de 25 euro eerder gratis was. “Mensen tonen daar begrip voor. Want het aantal orders is sindsdien niet gedaald”, aldus de directeur.

Op=Op krijgt al veel online bestellingen uit België. Dat zijn volgens Alkema mensen die een keer kennisgemaakt hebben met een winkel in het grensgebied. “Daarin worden we wat actief, maar we geven pas gas op het moment dat we daar winkels openen.”

In het juninummer gaat Alkema uitgebreid in op de opmars van Op=Op Voordeelshop, dat inmiddels meer dan 150 winkels in Nederland telt. Dat kunnen er volgens hem 350 worden. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen member? Klik hier voor informatie over een membership.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!