Lego House blijft uniek: 'Het dient een hoger doel'

Lego House blijft uniek: 'Het dient een hoger doel'

Lego is niet van plan om ergens anders op de wereld nog een Lego House te openen. “Als we alleen geld wilden verdienen, hadden we het in Londen of Shanghai geopend”, zegt marketingdirecteur Gitte Nipper in het juninummer van RetailTrends.

Lego opende afgelopen najaar ‘the home of the brick’ in Billund, de thuisbasis van het Deense merk. Een soortgelijk concept in een andere stad is volgens Nipper ondenkbaar. “Het Lego House dient een hoger doel. Het geeft fans de gelegenheid om helemaal op te gaan in een merk waar ze al jaren verliefd op zijn. Het is ons cadeau aan hen”, stelt zij.

In het Lego House test het merk een nieuw restaurantconcept, waarbij kinderen met Lego-stenen hun eigen menu kunnen samenstellen. Elke combinatie van vier stenen correspondeert met een maaltijd die ze – na het scannen van de blokjes aan tafel – op een videoscherm door minifigures bereid zien worden. Als het gerecht klaar is, rolt het via een transportband naar twee gerobotiseerde obers, die de maaltijd overhandigen.

Voor het juninummer van RetailTrends brachten we een bezoek aan ‘the home of the brick’, dat zweert bij een premium experience en de combinatie van de fysieke met digitale wereld. Ook delen we de vier belangrijkste lessen van één van ’s werelds sterkste merken. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen member? Klik dan hier voor meer informatie.

Reacties 1


ikke weet het 12 jun, 11:40

Jammer dat je als Speelgoed ondernemer dit soort nieuws via deze media moet vernemen, en dat Lego TOTAAL geen interesse heeft in de zelfstandige ondernemers.
Het gaat ze weer te goed, maar oh als het straks weer slechter gaat .......

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!