House of Eléonore na drie jaar ter ziele

House of Eléonore na drie jaar ter ziele

Diamantenstartup House of Eléonore heeft zijn activiteiten eind juni gestaakt. Dat bevestigen eigenaren Bernd Damme en Mike Asscher van de voormalige RetailRookie tegenover Quote.

House of Eléonore liep ‘te ver voor op de markt’, zegt Asscher, terwijl Damme wijst op een gemiste investering van 2,5 miljoen euro. De kapitaalinjectie waarbij een venture capital-fonds en ‘enkele informals’ betrokken waren, ketste in oktober vorig jaar op het laatste moment af. Een verlies van tractie en gebrek aan kennis en geloof bij het niet bij het durffonds zouden daarvan de redenen zijn.

Een zoektocht naar alternatieve geldverstrekkers leidde niet tot succes. De startup was te klein voor buitenlandse fondsen, die een minimale omzet van tien miljoen euro eisten. Damme zegt dat de laatste paar maanden wel winst werd gedraaid dankzij kostenbesparingen, maar dat het niet om een substantieel bedrag ging. ‘Dit gevecht had geen zin, dan brand je enkel geld van investeerders op zonder dat je echt een stap verder komt.”

House of Eléonore was naast zijn eigen onlineplatform actief met een shop-in-shop bij de Bijenkorf in Rotterdam. Ook waren er plannen voor een eigen conceptstore in Amsterdam, maar die is er nooit gekomen.

House of Eléonore behoorde in 2015 tot de tweede reeks RetailRookies. De startup wilde de juwelenindustrie duurzamer, toegankelijker en innovatiever maken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!