HelloFresh wil nog harder groeien

HelloFresh wil nog harder groeien

HelloFresh heeft zijn omzet in het tweede kwartaal met 39 procent zien oplopen naar 319,7 miljoen euro. Bij constante valuta liep de omzet bijna met de helft op, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van de maaltijdboxverkoper.

HelloFresh nadert naar eigen zeggen winstgevendheid, al wordt daarbij de aebitda-marge als uitgangspunt genomen. Hoe groot het verlies in het tweede kwartaal was, wordt niet vermeld.

Het Duitse concept heeft zijn verwachtingen voor dit jaar naar boven bijgesteld. Waar eerst een omzetstijging van dertig tot 35 procent werd verwacht, gaat HelloFresh nu uit van 32 tot 37 procent meer omzet. Daarvoor gaat het bedrijf meer investeren, zegt ceo Dominik Richter. “Met het oog op de groeiende vraag in de markt voor maaltijdpakketten willen we onszelf vestigen als de beste leverancier in alle klant- en prijssegmenten.”

HelloFresh telde in het tweede kwartaal 1,84 miljoen actief klanten, waarvan meer dan de helft uit de Verenigde Staten afkomstig is. Het bedrijf ging onlangs een samenwerking aan met Ahold Delhaize, waardoor de maaltijdboxen in 481 Amerikaanse winkels te koop zijn. HelloFresh mikt nu op meer van dat soort deals.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!