Unilever sluit logistieke deal met JD.com

Unilever sluit logistieke deal met JD.com

Unilever heeft JD.com als logistiek dienstverlener gekozen om zijn bereik in China te vergroten. De multinational gaat het netwerk van JD.com gebruiken om producten tussen magazijnen te verschuiven en bij winkels te bezorgen.

Unilever werkte voorheen alleen met pure logistieke bedrijven voor zijn distributie in China. Het Brits-Nederlandse bedrijf werkte al wel met JD.com samen voor de verkoop van merken als Lipton en Vaseline.

De nieuwe deal past volgens JD.com bij zijn streven om zijn technologie en infrastructuur in te zetten voor andere bedrijven buiten zijn eigen e-commerceplatforms. Danone en Oldenburger zijn al klant bij JD.com, voor zaken als opslag, transport en voorraadmanagement.

JD.com is met meer dan driehonderd miljoen klanten naar eigen zeggen de grootste retailer van China. Het eigen logistieke netwerk bestaat uit ruim vijfhonderd magazijnen, zevenduizend bezorgstations, drones en zelfrijdende bezorgwagens. Negentig procent van de bezorgingen worden dezelfde of volgende dag bezorgd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!