Blokker België breidt uit met babyspullen en krasloten

Blokker België breidt uit met babyspullen en krasloten

Blokker introduceert vanaf volgende maand nieuwe productcategorieën in zijn winkels in België. Zo gaat de retailer ook producten voor huisdieren en baby’s verkopen en komen er krasloten bij de kassa te liggen.

Het assortiment wordt verder uitgebreid met een eigen lijn van schoonmaakproducten, accessoires voor de fiets, kunstbloemen en schoolartikelen. Consumenten doen bij Blokker veel aankopen voor het huishouden, maar moeten voor sommige producten naar andere winkels. “En aangezien we onze klanten een totaalaanbod willen bieden, hebben we het assortiment uitgebreid”, stelt projectleider Kristien Vanhaverbeke tegenover Het Laatste Nieuws.

Het nieuwe assortiment wordt geleidelijk ingevoerd in de 128 winkels. Zo liggen de loterijproducten volgende maand al in de winkel en worden artikelen voor baby’s en huisdieren in oktober verwacht. Verder wordt een hoek met producten die binnenkort uit de schappen gaan geïntroduceerd onder de naam ‘Super Deals’.

Blokker is in België bezig met de uitrol van zijn nieuwe winkelconcept. Eind dit jaar moeten achttien winkels getransformeerd zijn. Volgend jaar hoopt de retailer ‘zoveel mogelijk winkels om te bouwen’.

Blokker zag zijn omzet bij onze zuiderburen vorig jaar met liefst 21 procent afnemen tot 86,6 miljoen euro, mede door het sluiten van tientallen vestigingen. De Nederlandse winkelketen stond er bijna dertig miljoen euro in het rood.

Reacties 2


Charles Paape 29 aug, 14:38

Niet te geloven, Blokker is volledig de weg kwijt. We wisten al niet meer waarom we bij Blokker moesten winkelen maar met fietsaccessoires, krasloten en huisdierenproducten is de klant ook volledig de weg kwijt. Die was dat bij V&D ook en zie wat er van komt. Ga toch terug naar de roots Blokker-bestuurders!


Reinder Koornstra 29 aug, 16:40

Blokker sleept er nu van alles bij. Van welke focus dan ook is totaal geen sprake, ze rotzooien maar wat aan. Wat is er over van dat 'nieuwe winkelconcept' dat in Nederland ook al geen zoden aan de dijk zet. Zonneklaar dat bij Blokker niemand meer strategisch kán en wil denken: Alles op Kwatta!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!