Albert Heijn rolt startupschap verder uit

Albert Heijn rolt startupschap verder uit

Albert Heijn geeft meer startups de ruimte om producten te testen in zijn supermarkten. De retailer rust daartoe drie winkels uit met een zogenoemd startupschap.

Na de XL-vestiging aan het Gelderlandplein in Amsterdam, zijn nu ook filialen in Amersfoort en Eindhoven voorzien van een startupschap, zo laat innovation accelerator Christiaan Vette weten op LinkedIn. De komende vier weken is het de beurt aan Thijsthee, dat voedselverspilling tegengaat door ijsthee te maken van ‘gered’ fruit.

Begin dit jaar testten verschillende startups hun producten al bij de Amsterdamse winkel, waaronder theekweker Tea by Me en bakker Groentenbrood. Albert Heijn hoopt klanten zo kennis te laten maken met kleine en innovatieve voedingsstartups. Het startupschap geldt als een aanvulling op de jaarlijkse Product Pitch. De drie winnaars van de afgelopen editie, Knakwortel, Sharp Sharp en Hagelswag, krijgen schapruimte bij Albert Heijn en een investeringspakket.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!