Eyelove groeit hard dankzij uitbreiding naar België

Eyelove groeit hard dankzij uitbreiding naar België

Brillenformule Eyelove heeft zijn omzet het afgelopen half jaar met 34 procent zien toenemen tot 8,7 miljoen euro. Die groei is voor een belangrijk deel te danken aan de uitbreiding naar de Belgische markt, zegt directeur Paul Berkelmans tegen het Brabants Dagblad.

Eyelove ging een jaar geleden van start in België en heeft daar inmiddels tien verkooppunten. De komende jaren moet dat aantal groeien naar honderd vestigingen. In eigen land wil de formule zijn shop-in-shops bij onder meer apotheken en drogisterijen dubbel zo groot maken. De eerste locaties zijn al omgebouwd.

Eyelove heeft in Nederland zo’n 150 locaties, een aantal dat volgens Berkelmans nog kan groeien tot tweehonderd. De Nederlandse brillenverkoper wil ook voet aan de grond krijgen in de Verenigde Staten. Dit jaar werd daar al een test gedaan met een mobiele winkel die bij bedrijven langsgaat.

Eyelove zegt zich te onderscheiden met zijn goedkope brillen door de marges laag te houden. De retailer is regelmatig onderwerp van kritiek van andere opticiens en brancheorganisatie NUVO. Door ongediplomeerden oogmetingen te laten uitvoeren, zou de kwaliteit in het geding zijn. Volgens Berkelmans worden de winkelmedewerkers voldoende getraind. 

RetailTrends