Jumbo opent aparte hubs voor e-commerce

Jumbo opent aparte hubs voor e-commerce

Jumbo start een test waarbij online bestelde boodschappen niet vanuit de winkels, maar vanuit speciale hubs bij klanten worden thuisbezorgd. De eerste locaties komen in Den Bosch en Amsterdam, zegt cfo Ton van Veen tegen Distrifood.

Tot nu werden alle online bestelde boodschappen vanuit de supermarkten bezorgd, maar Jumbo liep tegen problemen met capaciteit aan. Door de bezorging centraal te regelen kan de retailer onder meer met meer tijdslots werken en de binnensteden efficiënter beleveren. “In de binnenstad van Amsterdam kun je niet voor alle twintig winkels met een apart busje rijden”, noemt Van Veen als voorbeeld.

De e-commercehubs worden zowel opgezet voor de eigen filialen als voor de franchisenemers. De online omzet en marges blijven volgens Van Veen voor de winkels. Ook kunnen ondernemers zelf kiezen of ze wel of niet meedoen. Jumbo wil zeker zes maanden de tijd nemen om te testen, om te zien of de hubs leiden tot meer marktaandeel en lagere kosten.

Hoeveel hubs er uiteindelijk komen, kan Van Veen nog niet zeggen. Jumbo verwacht eind dit jaar driehonderd miljoen euro online omzet te boeken, 3,5 procent van het totaal. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!