Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf retailstudies.
Klantervaring wint het van prijs en product
Wie nog steeds denkt dat het in de retail gaat om een mooi product voor een goede prijs, komt binnenkort echt bedrogen uit. In 2020 neemt customer experience het definitief over als belangrijkste onderscheidende kenmerk voor merken. Daarom moeten retailers zich vanaf volgend jaar profileren als 'hyperrelevant' en zorgen dat klanten krijgen wat ze echt willen: toegevoegde waarde, zowel in de winkel als online.
Lees verder bij The Drum: https://bit.ly/2E5utIE
De smartphone wordt het belangrijkste shoppingdevice in Azië
Shoppen via de smartphone een westers fenomeen? Een nieuwe studie van GfK laat zien dat ook in Azië fanatiek mobiel gewinkeld wordt. En dan niet alleen...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf retailstudies.
Klantervaring wint het van prijs en product
Wie nog steeds denkt dat het in de retail gaat om een mooi product voor een goede prijs, komt binnenkort echt bedrogen uit. In 2020 neemt customer experience het definitief over als belangrijkste onderscheidende kenmerk voor merken. Daarom moeten retailers zich vanaf volgend jaar profileren als 'hyperrelevant' en zorgen dat klanten krijgen wat ze echt willen: toegevoegde waarde, zowel in de winkel als online.
Lees verder bij The Drum: https://bit.ly/2E5utIE
De smartphone wordt het belangrijkste shoppingdevice in Azië
Shoppen via de smartphone een westers fenomeen? Een nieuwe studie van GfK laat zien dat ook in Azië fanatiek mobiel gewinkeld wordt. En dan niet alleen in China, dat wel bekend staat als voorloper in retailinnovaties. 42 procent van de consumenten in India winkelt bijvoorbeeld met de smartphone, slechts drie procentpunt minder dan in China. Ook landen als Indonesië (39 procent) en Singapore (33 procent) doen vrolijk mee. En zelfs een meerderheid van 63 procent van de consumenten in de regio steunt de stelling dat hun smartphone het belangrijkste shoppingdevice wordt.
Lees verder bij The Economic Times: https://bit.ly/2zLfMYe
Kerstshoppen zorgt voor tonnen meer aan verpakkingsafval.
Ook de Ieren shoppen driftig voor kerstcadeautjes en dat levert een steeds groter afvalprobleem op. Naar verwachting produceren zij dit jaar 86 duizend ton verpakkingsafval, drieduizend ton meer dan vorig jaar, blijkt uit onderzoek van verpakkingsbedrijf Repak. Een derde van de consumenten zegt al een prullenbak vol te hebben voordat het feestseizoen goed en wel is begonnen.
Lees verder bij The Sun: https://bit.ly/2L0vWl7
Loyaliteit, tot er iets beters komt
Amazon-directeur Alex Ootes zei het onlangs al tegenover RetailTrends: consumenten zijn trouw, totdat er iets beters komt, waarmee hij verwijst naar de stevige positie van bol.com die zomaar wankel kan worden als Amazon ons land betreedt. Een onderzoek van Adtaxi bevestigt zijn stelling. Want waar 75 procent van de consumenten zegt een voorkeursmerk te hebben, geeft een even groot percentage aan dat dat onder invloed van bepaalde factoren kan veranderen. Prijs is daarbij de belangrijkste factor, gevolgd door kwaliteit, reputatie en service.
Lees verder bij Retail Touchpoints: https://bit.ly/2rjcfM2
Merken denken dat obstakels bij online aankoop wel kunnen, maar de klant ziet dat anders
Het wegnemen van hordes bij het afrekenproces wordt vaak als een belangrijke uitdaging van online retail gezien. Van het vinden van producten tot beperkingen in de leveropties, het zijn allemaal wrijvingspunten. Maar drie tot vijf van die obstakels is geen enkel probleem, denkt meer dan de helft van de Amerikaanse consumentenmerken. Tegelijkertijd zegt slechts dertig procent van de consumenten meer dan twee ongemakken te accepteren. "Er is een duidelijke kloof tussen de perceptie van merken over hun klantenervaring en wat consumenten echt denken", zegt ceo Derek O'Carroll van onderzoeksbureau Brightpearl niet voor niets.
Lees verder bij Retail Customer Experience: https://bit.ly/2AVnS04