Coca-Cola vervangt PET-flessen

Coca-Cola Nederland gaat vanaf eind deze maand grootschalig frisdranken aanbieden in statiegeldflessen voor eenmalig gebruik. Deze flessen worden na gebruik via de supermarkt en tussenhandel ingezameld en vervolgens gerecycled. De introductie is mogelijk doordat de verplichting om flessen meermalig te gebruiken sinds 1 januari 2006 door de overheid is afgeschaft.

Na vijftien jaar vervangt Coca-Cola in Nederland de hervulbare kunststofflessen (PET-flessen). Met de verpakkingen wil Coca-Cola een nieuwe impuls geven aan het frisdranksegment in Nederland. Net als op de huidige PET-flessen wordt op de nieuwe verpakking statiegeld geheven.

Met het nieuwe, moderne productieproces voor eenmalige verpakkingen zegt Coca-Cola beter in staat te zijn een onderscheidend product aan te bieden en de presentatie op de winkelvloer te verbeteren. Zo heeft de fabrikant nu de flexibiliteit om meerdere verpakkingsformaten in verschillende kleuren aan te bieden. Naast de bestaande 1,5 en 2 liter formaten introduceert Coca-Cola nu ook een 1 liter fles voor kleinere huishoudens. Voor grotere gezinnen komt Coca-Cola met een handige, draagbare verpakking van 4 anderhalve liter flessen.

De verpakkingen van de frisdrankmerken van Coca-Cola, waaronder Coca-Cola, Coca-Cola light, Fanta, Fanta light, Sprite en Sprite light, krijgen allemaal een nieuw uiterlijk. Omdat de nieuwe PET-fles eenmalig wordt gebruikt, heeft deze een frisse uitstraling. De oude meermalige fles had na enkele malen gebruik een geschaafd, grauwgrijs uiterlijk.

Met de Nederlandse overheid en het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) is overeengekomen dat ook de nieuwe, recyclebare PET-flessen (1, 1,5 en 2 liter) met statiegeld via supermarkten en tussenhandel worden ingezameld. Alle ingezamelde flessen worden gerecycled en gebruikt voor de productie van nieuwe PET-flessen of andere kunststofvoorwerpen. Alle PET-flessen van Coca-Cola bestaan voor 25 procent uit gerecycled materiaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!