Coolblue laat klanten zelf bezorgmoment kiezen

Coolblue laat klanten zelf bezorgmoment kiezen

Klanten van Coolblue kunnen bij witgoed voortaan zelf kiezen wanneer zij een product geleverd willen krijgen. De service is direct beschikbaar in Nederland en vanaf volgende maand ook in België.

Coolblue laat klanten kiezen uit drie verschillende tijdvakken, ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds. De avond van tevoren krijgen zij te horen binnen welk uur de bestelling geleverd wordt en op de dag zelf een sms met de bezorgtijd. Met de tijdvakkeuze wil de retailer voorkomen dat consumenten onnodig lang thuis hoeven te blijven om op een bezorging te wachten.

Topman Pieter Zwart kondigde de optie een jaar terug al aan bij tv-programma WNL op Zondag. “We hebben een schaal bereikt dat we moet zoveel bezorgers rijden, dat we ze nog slimmer kunnen laten rijden”, zei hij destijds. 

Coolblue was vorig jaar goed voor een omzet van ruim 1,35 miljard euro, 13,4 procent meer dan een jaar eerder. De retailer opent dit jaar vijf nieuwe winkels. Volgend maand gaat in Tilburg de derde XXL-winkel open.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!