Bijna drie jaar geleden maakte Pinterest zijn platform inzetbaar voor retailers. Hierdoor kregen zij de mogelijkheid om gerelateerde producten te koppelen aan een video, wat een directe ingang voor geïnteresseerde consumenten om producten te kopen creëerden. De samenwerking tussen retailers en het online prikbord lijkt strategisch. Ten eerste omdat het platform zo’n 265 miljoen gebruikers per maand heeft. Daarnaast wordt het door consumenten vooral gebruikt als zij van plan zijn geld uit te geven. Ter mode-inspiratie bijvoorbeeld, omdat ze een nieuwe outfit willen aanschaffen. Of als inspiratiebron voor nieuw interieur, omdat ze met de inrichting van hun huis bezig zijn. Deze video geeft een indruk van Pinterest en vertelt hoe het zijn inkomsten genereerd.
...Waarom Pinterest een interessant platform voor retailers is
Gepubliceerd op 19 april 2019 om 14:50
Waarom Pinterest een interessant platform voor retailers is
Gepubliceerd op 19 april 2019 om 14:50
Bijna drie jaar geleden maakte Pinterest zijn platform inzetbaar voor retailers. Hierdoor kregen zij de mogelijkheid om gerelateerde producten te koppelen aan een video, wat een directe ingang voor geïnteresseerde consumenten om producten te kopen creëerden. De samenwerking tussen retailers en het online prikbord lijkt strategisch. Ten eerste omdat het platform zo’n 265 miljoen gebruikers per maand heeft. Daarnaast wordt het door consumenten vooral gebruikt als zij van plan zijn geld uit te geven. Ter mode-inspiratie bijvoorbeeld, omdat ze een nieuwe outfit willen aanschaffen. Of als inspiratiebron voor nieuw interieur, omdat ze met de inrichting van hun huis bezig zijn. Deze video geeft een indruk van Pinterest en vertelt hoe het zijn inkomsten genereerd.