Albert Heijn doet nog meer plastic verpakkingen in de ban

Albert Heijn doet nog meer plastic verpakkingen in de ban

Albert Heijn gaat dit jaar nog meer groenten en fruit zonder plastic verpakkingen aanbieden, zowel in zijn winkels als online. De supermarktketen zegt daarnaast in 2025 het verpakkingsmateriaal met 25 procent te willen terugdringen.

Albert Heijn meldt het bericht naar aanleiding van een ‘succesvolle’ testperiode op de groenten- en fruitafdeling in zijn winkel in Hoofddorp. De eerste producten die de aankomende tijd zonder plastic worden aangeboden zijn bananen, paprika’s en bospenen. Later zullen meer groenten- en fruitsoorten volgen. Verder wordt nu in ruim 150 winkels van Albert Heijn gebruikgemaakt van dry misting. De supermarktketen wil dit naar meer vestigingen uitrollen en daarbij meer onderzoek doen naar alternatieve verpakkingsmaterialen.

De supermarktketen zegt met zijn leveranciers en vaste telers in gesprek te zijn om te kijken naar hoe nog minder plastic gebruikt kan worden, zonder voedsel te verspillen. Naast het verminderen van verpakkingsmateriaal wil Albert Heijn ook meer inzetten op hergebruik en recycling.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!