Zalando legt risico retouren bij derde partij

Zalando gaat de afhandeling van zijn retouren in Duitsland uitbesteden. Door de retourafhandeling te outsourcen, hoopt Zalando kosten te besparen. Dat meldt WirtschaftsWoche

Het betreft de logistieke locaties in Erfurt, Lahr en Mönchengladbach. Voor de 570 medewerkers die zich daar bezighouden met de retourafhandeling, wordt een andere functie binnen Zalando gezocht. Welke partij de retouren gaat verwerken, is nog niet duidelijk. 

Zalando krijgt gemiddeld de helft van zijn pakketjes weer teruggestuurd. De kosten van de verwerking van de retouren lopen bij de webwinkel hoog op. Met het outsourcen van de retourafhandeling legt het bedrijf een gedeelte van het risico bij een derde partij.

Reacties 3


Luc Holterman 17 jun, 12:09

Ben benieuwd hoe ze dit gaan doen.


Marcel van ByMarcel.nl 18 jun, 08:08

Best grappig dat nog steeds niemand schijnt te weten dat alle merken in de kledingbranche enorme magazijnen en logistice centra's op een industrieterein net over de grens bij Venlo aan de [61] gelegen hebben. Ja ze staan er allemaal; Zalando, C&A, Perry sports, etc op het DHL fashioncentre terein vlakbij Mönchengladbach...


Hugo Vis 20 jun, 12:10

Volgens mij gaat het eerder richting 70% retouren bij Zalando. 100 dagen retour recht in de mode is echt stapelgek.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!