Zalando legt risico retouren bij derde partij

Zalando legt risico retouren bij derde partij

Zalando gaat de afhandeling van zijn retouren in Duitsland uitbesteden. Door de retourafhandeling te outsourcen, hoopt Zalando kosten te besparen. Dat meldt WirtschaftsWoche

Het betreft de logistieke locaties in Erfurt, Lahr en Mönchengladbach. Voor de 570 medewerkers die zich daar bezighouden met de retourafhandeling, wordt een andere functie binnen Zalando gezocht. Welke partij de retouren gaat verwerken, is nog niet duidelijk. 

Zalando krijgt gemiddeld de helft van zijn pakketjes weer teruggestuurd. De kosten van de verwerking van de retouren lopen bij de webwinkel hoog op. Met het outsourcen van de retourafhandeling legt het bedrijf een gedeelte van het risico bij een derde partij.

Reacties

Ben benieuwd hoe ze dit gaan doen.

Geplaatst door Luc Holterman op 17 juni 2019 om 12:09

Best grappig dat nog steeds niemand schijnt te weten dat alle merken in de kledingbranche enorme magazijnen en logistice centra's op een industrieterein net over de grens bij Venlo aan de [61] gelegen hebben. Ja ze staan er allemaal; Zalando, C&A, Perry sports, etc op het DHL fashioncentre terein vlakbij Mönchengladbach...

Geplaatst door Marcel van ByMarcel.nl op 18 juni 2019 om 08:08

Volgens mij gaat het eerder richting 70% retouren bij Zalando. 100 dagen retour recht in de mode is echt stapelgek.

Geplaatst door Hugo Vis op 20 juni 2019 om 12:10

Laatste nieuws

RetailTrends