‘Verlieslijdende Markthal-ondernemers moeten van contract af kunnen’

‘Verlieslijdende Markthal-ondernemers moeten van contract af kunnen’

Ondernemers in de Rotterdamse Markthal die verlies draaien moeten een kans krijgen om hun contract op te zeggen. Dat biedt het omstreden verscentrum een kans voor een ‘nieuwe start’, zegt crisismanager Theo Terdu tegenover EenVandaag.

Uitbaters die verlies draaien kunnen de huur niet betalen, stelt Terdu. “Zij worden een doorn in het oog van de eigenaar, maar het zijn ook die ondernemers die voor een negatieve emotie in de Markthal zorgen.” Hij hoopt dat zowel de ondernemers als eigenaar Klépierre iets zien in zijn plan, maar het Franse vastgoedconcern zegt dat Terdu ‘geen onderdeel van het gesprek’ is.

Terdu werd een jaar terug aangesteld om te bemiddelen tussen eigenaar Klépierre en de ondernemers, die al tijden met elkaar overhoop liggen. Het conflict gaat onder meer over de servicekosten, de overdaad aan horecagelegenheden en de hoge temperatuur in de hal. Klépierre laat weten de ontevredenheid van sommige ondernemers te betreuren, maar zegt dat het merendeel wel tevreden is.

Een jaar terug schreef een adviescommissie een plan voor een Markthal 2.0. Uitgangspunten daarvan zijn onder meer een grotere rol voor versaanbieders, betere marketing en meer focus op de lokale consument. 

Reacties 1


Loes Konings 27 jun, 14:03

Er zijn wel meer verlieslatende bedrijven die van hun contracten af willen.... Zoals o.a.Hudson Bay, Ik had in 1993 huurcontract van 5 jaar met mogelijkheid tot afkopen voor de halve resttijd, of tot er een andere huurder door mij gevonden zou zijn. Als er alternatieve vervangende huurders zouden zijn lijkt me dat een werkbare oplossing.
Succes, en veel wijsheid.
Maar van je afspraken af, zie ze maar af te kopen, als je van afspraken af kan omdat het tegenvalt moet je trouwen en geen bedrijf beginnen en personeel aannemen want daar kom je niet of heel moeilijk vanaf.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!