Plus verhoogt omzet en marktaandeel 

Plus verhoogt omzet en marktaandeel 

Plus heeft zijn omzet in het eerste halfjaar met 5,4 procent zien toenemen tot bijna 1,3 miljard euro. Ook won de supermarktketen iets aan marktaandeel, dat van 6,4 naar 6,5 procent steeg.

Plus zegt opnieuw harder te groeien dan de markt, die volgens onderzoeksbureau Nielsen een groei van 4,4 procent liet zien in de eerste zes maanden van 2019. De retailer heeft het afgelopen halfjaar zes nieuwe winkels kunnen toevoegen. Ondernemers van Emté, MCD en Spar maakten de overstap naar Plus. Daarnaast werd in Alblasserdam een geheel nieuwe vestiging geopend.

Plus opende onlangs zijn twintigste winkel volgens het concept Briljant 2.0. De uitrol van die formule heeft volgens algemeen directeur Duncan Hoy, samen met de introductie van zijn prijsconcept ‘laagblijvers’ en de webwinkel, veel bijgedragen aan de groei.

Winstcijfers over het eerste halfjaar zijn niet bekendgemaakt. Over 2018 hield Plus 8,1 miljoen euro over onderaan de streep.

RetailTrends