RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Kommer en kwel in de Belgische supermarkt, hoe komt dat?
Het zijn onrustige tijden in de Belgische supermarktwereld. Vier van de vijf grote spelers - Aldi, Colruyt, Delhaize en Carrefour - maken procentueel minder bedrijfswinst dan vijf jaar eerder, blijkt uit een analyse van de Vlaamse zakenkrant De Tijd. Ook Lidl, dat zelf geen cijfers naar buiten brengt, heeft het volgens de krant lastig. Wat is er aan de hand in België?
Wordt Wehkamp een woonwinkel?
Nog geen halfjaar nadat Wehkamp een heuse merktransformatie aankondigde, gooit de etailer het ook op productniveau over een andere boeg. De webwinkel wil af van zijn te grote afhankelijkheid van kleding en gaat meer woonartikelen verkopen. Een logische zet?
Wil de nieuwe bakker opstaan?
Puur eten en bewuste keuzes maken is voor veel consumenten steeds belangrijker, maar de traditionele bakker speelt daar nog niet altijd op in. Bakery Institute wil daar verandering in brengen. Vanuit de missie ‘Pak je voorsprong vanuit je oorsprong’ probeert het bedrijf het tij binnen de bakkerswereld te keren.
Een rondleiding door de nieuwste aanwinst van Hutspot
Met de opening van een filiaal in Breda heeft Hutspot nummer zeven op de winkelteller aangetikt. De winkel is gevestigd in de vernieuwde Houtmarktpassage in Breda, waar we ook onder meer WAAR, Rituals en Superdry vinden.
Wat Ekoplaza doet om het tij van de supermarkt te keren
Biologische supermarkt Ekoplaza wil dat eind 2019 85 procent van zijn eigen producten plasticvrij is. “Plastic is materiaal dat je eigenlijk maar eenmalig kunt gebruiken en daarna blijft het nog vijfhonderd jaar op aarde. Ekoplaza ageert daartegen”, vertelt kwaliteitsmanager Steven IJzerman. Daarom werkt de supermarkt met een speciale verpakking die plasticvrij en volledig composteerbaar is.
Reacties 0