'Ook Wish pakt veelvuldige retourneerders aan'

'Ook Wish pakt veelvuldige retourneerders aan'

Online marktplaats Wish blokkeert in Duitsland de accounts van klanten die te veel producten retour sturen. De etailer beschuldigt hen van ‘misbruik van het genereuze retourbeleid’ zo waarschuwt consumentencentrum Brandenburg.

Klanten zouden de mededeling krijgen dat hun account is geblokkeerd wegens ‘buitensporige’ retourzendingen. Om hoeveel klanten het gaat en bij welk aantal teruggestuurde producten een klant wordt geweerd, is onduidelijk. Voor zover bekend zijn er geen meldingen over geblokkeerde gebruikersaccounts uit andere landen. Het platform is sinds enige tijd ook in Nederland actief.

De Britse webshop Asos scherpte zijn retourbeleid dit jaar ook al aan. Consumenten die te veel kleding met ‘gebruikerssporen’ terugsturen, worden geblokkeerd. De etailer wil daarmee de grote invloed die retourzendingen op omzet en winst hebben aanpakken.

Wish behoort tot de vijf populairste shoppingapps in Nederland, zo bleek eind vorig jaar uit onderzoek van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland. Het Amerikaanse platform sloot onlangs een investeringsronde af, waarmee het zijn waarde verhoogde tot omgerekend zo’n tien miljard euro.
 

Reacties

Ik ben ook geblokkeerd geweest, 2x bezwaar aangetekend , claim eraf, ik woon in Nederland, Amersfoort.

Geplaatst door Johan te Grotenhuis op 16 augustus 2019 om 18:52

Één keer een usb stick besteld bij Wish.
Het bleek een nep usb stick te zijn waar veel minder data kon worden opgeslagen dan werd aangegeven.
Zonder problemen mijn geld terug inclusief porto. De stick hoefde niet retour.

Geplaatst door Reivi Vissser op 17 augustus 2019 om 16:54

Als dingen niet aankomen of zoek raken en je maakt hier melding van, wordt jij als oplichter aangemerkt. Achterlijk bedrijf! Ga gewoon weer lekker shoppen in de winkel. Als ze zo door gaan, lezen wij vanzelf het einde van Wish😂Kan niet wachten😂😂Janna

Geplaatst door Janna Grave op 17 augustus 2019 om 19:58

Besteld 2 temp. Meters
Gehad niets na 3 weken .

Geplaatst door M Bood op 31 augustus 2019 om 08:55

Laatste nieuws









RetailTrends