'Ook Wish pakt veelvuldige retourneerders aan'

'Ook Wish pakt veelvuldige retourneerders aan'

Online marktplaats Wish blokkeert in Duitsland de accounts van klanten die te veel producten retour sturen. De etailer beschuldigt hen van ‘misbruik van het genereuze retourbeleid’ zo waarschuwt consumentencentrum Brandenburg.

Klanten zouden de mededeling krijgen dat hun account is geblokkeerd wegens ‘buitensporige’ retourzendingen. Om hoeveel klanten het gaat en bij welk aantal teruggestuurde producten een klant wordt geweerd, is onduidelijk. Voor zover bekend zijn er geen meldingen over geblokkeerde gebruikersaccounts uit andere landen. Het platform is sinds enige tijd ook in Nederland actief.

De Britse webshop Asos scherpte zijn retourbeleid dit jaar ook al aan. Consumenten die te veel kleding met ‘gebruikerssporen’ terugsturen, worden geblokkeerd. De etailer wil daarmee de grote invloed die retourzendingen op omzet en winst hebben aanpakken.

Wish behoort tot de vijf populairste shoppingapps in Nederland, zo bleek eind vorig jaar uit onderzoek van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland. Het Amerikaanse platform sloot onlangs een investeringsronde af, waarmee het zijn waarde verhoogde tot omgerekend zo’n tien miljard euro.
 

Reacties 6


Johan te Grotenhuis 16 aug, 18:52

Ik ben ook geblokkeerd geweest, 2x bezwaar aangetekend , claim eraf, ik woon in Nederland, Amersfoort.


Reivi Vissser 17 aug, 16:54

Één keer een usb stick besteld bij Wish.
Het bleek een nep usb stick te zijn waar veel minder data kon worden opgeslagen dan werd aangegeven.
Zonder problemen mijn geld terug inclusief porto. De stick hoefde niet retour.


Janna Grave 17 aug, 19:58

Als dingen niet aankomen of zoek raken en je maakt hier melding van, wordt jij als oplichter aangemerkt. Achterlijk bedrijf! Ga gewoon weer lekker shoppen in de winkel. Als ze zo door gaan, lezen wij vanzelf het einde van Wish😂Kan niet wachten😂😂Janna


M Bood 31 aug, 08:55

Besteld 2 temp. Meters
Gehad niets na 3 weken .


Johan de Groot. 30 dec, 15:15

Ik heb een maand geleden een houder voor mijn navigatie gekocht en betaal maar ik heb na 3mailtjes te hebben gestuurd nog steeda niks ontvangen.waar kan dat aan liggen.


Angeliqeu Schouten 13 jun, 08:55

Kan niets terug sturen weet iemand waar naar toe?zou het zo graag willen weten bedankt

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!