Rupert Parker Brady belicht elke maand een actualiteit in de retailsector. Dit keer: de aantrekkingskracht van Westfield Mall of the Netherlands.

Al meer dan vijf jaar orkestreert Unibail-Rodamco-Westfield (URW) met engelengeduld een herontwikkeling en nieuwbouw in Leidschendam die z’n weerga niet kent. Westfield Mall of the Netherlands wordt vanaf eind 2020 volgens de pr-machine groter, mooier en gevarieerder dan ieder ander overdekt winkel- en vrijetijdscentrum binnen drieënhalf uur rijden van Den Haag. Geld speelt geen rol: het initiële budget van 470 miljoen euro is al met bijna dertig procent overschreden. 

Vergapen
De koopmagneet mag geen enkele associatie oproepen met het verouderde Leidschenhage dat in haar hoogtijdagen met acht miljoen bezoekers één van de grootste attracties van het land was. Heel Nederland is straks welkom om via de N14, station Mariahoeve, op de fiets en met tramlijn 6 zich te vergapen aan ‘retailtainment’. Bezoekers zullen niet uitgesproken raken over de vele activiteiten in de brede straten en pleinen rond het aanbod van...