Prijzen in supers stijgen weer

De prijzen in supermarkten stijgen weer na ruim twee jaar van prijsdalingen. Over januari betaalden consumenten voor een mandje met boodschappen gemiddeld 1 procent meer in vergelijking tot dezelfde periode een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers van GfK. “Het lijkt erop alsof de weg naar boven is ingeslagen”, zegt directeur Joop Holla van GfK. Frits Kremer van Laurus beaamt dat het prijspeil de bodem heeft bereikt. Toch moeten de prijzen veel sterker stijgen voordat de kostprijs in zicht komt. Kremer noemt als voorbeeld de verkoop van een flesje babyolie, waar Laurus 60 procent verlies op maakt. “Maar ook het bier en de cola, de producten waar we het van moeten hebben, worden tot 15 procent onder de prijs verkocht. Dat is niet vol te houden”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!