Care & Beauty-franchisers zien niets in terugkeer naar DA

Care & Beauty-franchisers zien niets in terugkeer naar DA

De franchisenemers van Care & Beauty zijn niet van plan terug te keren naar de DA-formule. De tien ondernemers richtten op 1 januari van dit jaar de eigen formule op. Zij wilden niet over van de D.I.O.-formule, waar zij eerst tot behoorden, naar DA.  

Care & Beauty profileert zich als specialist in de drogisterijbranche. De keten zegt zich onder meer toe te leggen op het geven van gezondheidsadvies en kiezen voor een grote selectie ‘eerlijke producten met zuivere bestanddelen’ in het assortiment. DA liet eerder in een interview met RetailTrends weten in zijn nieuwe gedaante zich ook neer te zetten als persoonlijke gezondheidsgids. Ook vertelden directeuren Lisette Havermans en Ruud van Munster dat de deur altijd open staat voor een terugkeer van de Care & Beauty-ondernemers.

Harry Piet, een van de Care & Beauty-ondernemers, ziet daarin wel een duidelijk verschil tussen de drogisterijketens. Hij vindt DA in zijn rol als specialist namelijk niet erg consistent. “Als je in de markt een beeld wilt neerzetten van een winkel waar zorg centraal staat, dan moet je dat consequent uitdragen”, vertelt hij aan RetailTrends. “DA doet dat heel gefragmenteerd. In begin van het jaar hebben ze bijvoorbeeld iets met cholesterol gedaan en nu zijn ze bezig met het meten van BMI.”

Daarnaast stelt de Care & Beauty-ondernemer dat DA nog altijd inzet op acties en aanbiedingen om klanten mee naar de winkel te lokken, terwijl Care & Beauty zegt dit zo min mogelijk  te doen. Een terugkeer naar DA ziet Piet dan ook niet gebeuren. “Misschien kunnen we in de toekomst best een keer samenwerken met DA, maar dan gaat het ook echt om samenwerken.” 

Care & Beauty heeft inmiddels 25 winkels in ons land, met name in de buurt van de Randstad. Het is niet de ambitie van de drogisterijketen om ‘echt heel groot worden’, stelt Piet. “Er komen sporadisch winkels bij en het is niet zo dat we straks ineens tien filialen openen.”

Lees op RetailTrends meer over de eerste maanden van Care & Beauty in retailland en de plannen voor de toekomst.

Reacties