Het beste van RetailTrends: week 46

Het beste van RetailTrends: week 46

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe gaat het nu met V&D
Het is inmiddels alweer ruim een jaar geleden dat V&D de retailwereld opschudde met zijn online terugkeer. Hoe gaat het nu met de 2.0-versie van het roemruchte warenhuis? Managing director Alexander van Slooten praat ons bij over de omzetontwikkeling, assortimentsgroei en stille dromen over een terugkeer in de winkelstraat.

Maak kennis met de Chinese discountketen Miniso
De Chinese budgetketen Miniso komt naar Nederland. Michiel Witteveen, eigenaar van onder meer Blokker, heeft de rechten gekocht en wil in eerste instantie drie vestigingen van de discountketen openen. Dat aantal zou uiteindelijk uitgroeien tot zo’n vijftig filialen. Een korte kennismaking met dit Chinese warenhuis.

Anthropologie voor het eerst in Nederland: 'We zijn de ultieme variety store'
De eerste Nederlandse winkel van het Amerikaanse merk Anthropologie opende vrijdag zijn deuren in Amsterdam. Het zusterbedrijf van Urban Outfitters heeft wereldwijd ruim tweehonderd winkels en zet groot in op Europa. We namen een kijkje in het kleurrijke pand aan de Leidsestraat en vroegen managing director Peter Ruis naar Anthropologie’s concept, strategie en ambities - binnen en buiten de stadsgrenzen.

Hoe Dunkin' verder ging zonder Donuts
Dunkin' is sinds drie jaar weer in ons land vertegenwoordigd en heeft een duidelijk doel: elke dag bereikbaar zijn voor iedere consument. Om dat te bereiken ging de van oorsprong Amerikaanse keten dit jaar verschillende samenwerkingen aan. Daarnaast veranderde Dunkin' van strategie door Donuts uit zijn naam te schrappen. We spraken met master franchiser Roberto Fava.

Met Oma's Soep de eenzaamheid te lijf
Ouderen en jongeren samen verse soepen laten maken van overgebleven groenten. Op deze manier pak je én de eenzaamheid onder ouderen aan én doe je iets tegen voedselverspilling. Zo begon de Stichting Oma's Soep tweeënhalf jaar geleden. Inmiddels liggen enkele varianten in supermarkten van Spar en Albert Heijn. Een gesprek met de twee mannen die Oma's Soep runnen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends