RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom Bakker Bart het anders gaat aanpakken
Sneller inspelen op ontwikkelingen en beter kijken naar de lokale situatie. Dat is de gedachte achter het nieuwe concept van Bakker Bart, dat als eerste in Almelo is toegepast. Een gesprek met commercieel directeur Jeffrey Jansen

Het juridische steekspel rond Hudson's Bay: vier vragen
Eind dit jaar uit Nederland vertrekken zit er niet zomaar in voor Hudson's Bay. De rechter heeft daar in het geval van twee filialen een stokje voor gestoken. Vier vragen over het juridische steekspel rond Hudson's Bay.

Webshops en terugbetalen: waar gaat het mis?
Bijna twaalf miljoen Nederlandse consumenten hebben wel eens een online aankoop gedaan, zo meldde het CBS deze week nog. Maar de verwerking van de stroom aan online bestellingen gaat niet altijd zonder slag of stoot. Hoe zit dat?

Waarom Boerschappen een gezonde vijandigheid tegen de supermarkt heeft
Boerschappen is alweer een tijdje als maaltijdboxenverkoper in ons land vertegenwoordigd. Eerder alleen in thuisregio Brabant, maar sinds oktober dit jaar door heel Nederland. Anders dan maaltijdboxconcurrenten HelloFresh en Marley Spoon haalt Boerschappen zijn producten rechtstreeks bij de boer vandaan. Een gesprek met medeoprichter Stijn Markusse.

De kruisbestuiving tussen Ekomenu en Willem&Drees
En nog meer maaltijdbozen. Ekomenu en Willem&Drees slaan de handen ineen. Hoe gaat de samenwerking eruitzien? We vroegen het aan Ekomenu-oprichter Jack Stroeken