Met ruim vijfduizend dollar per vierkante foot (zo'n 30 cm) zijn de Apple Stores relatief gezien de meest winstgevende fysieke winkels ter wereld. De stores, te herkennen aan hun indoor bomen, meerdere verdiepingen en strakke interieurs, vormen een belangrijk onderdeel van het merk en verleiden de consument om zo veel mogelijk geld uit te geven. Dat begint al bij de grote glazen wanden aan de voorkant van elk pand, die zorgen voor FOMO (Fear Of Missing Out) bij nietsvermoedende voorbijgangers. Daar blijft het niet bij; eenmaal binnen blijven klanten al snel langer hangen dan ze in eerste instantie van plan waren. Hoe zorgt Apple er vervolgens voor dat bezoekers niet met lege handen, maar wel met lege portemonnees vertrekken? Dat zie je in deze video van Business Insider.
Dankzij deze trucs heeft Apple de meest winstgevende winkels
Gepubliceerd op 13 december 2019 om 14:10
Dankzij deze trucs heeft Apple de meest winstgevende winkels
Gepubliceerd op 13 december 2019 om 14:10
Met ruim vijfduizend dollar per vierkante foot (zo'n 30 cm) zijn de Apple Stores relatief gezien de meest winstgevende fysieke winkels ter wereld. De stores, te herkennen aan hun indoor bomen, meerdere verdiepingen en strakke interieurs, vormen een belangrijk onderdeel van het merk en verleiden de consument om zo veel mogelijk geld uit te geven. Dat begint al bij de grote glazen wanden aan de voorkant van elk pand, die zorgen voor FOMO (Fear Of Missing Out) bij nietsvermoedende voorbijgangers. Daar blijft het niet bij; eenmaal binnen blijven klanten al snel langer hangen dan ze in eerste instantie van plan waren. Hoe zorgt Apple er vervolgens voor dat bezoekers niet met lege handen, maar wel met lege portemonnees vertrekken? Dat zie je in deze video van Business Insider.