Het beste van RetailTrends: week 52

Het beste van RetailTrends: week 52

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De val van damesmoderetail
De ontwikkeling waarbij fastfashion-ketens als H&M, Zara en Primark het succes van traditionele kledingwinkels drukken, is er een die de mode-industrie al jaren verandert. Ook in 2019 lag onder meer die trend, net als natuurlijk de verdere groei van e-commerce, ten grondslag aan de ondergang van verschillende binnen- en buitenlandse ketens. Een terugblik.

Hoe Primark nog altijd zijn pijlen op de winkelstraat richt
Een vijftigjarig bestaan, tien jaar actief in Nederland en de opening van de twintigste winkel in ons land. Het zijn allemaal mijlpalen die Primark dit jaar mocht vieren. De fashionketen zet nog altijd sterk in op de fysieke retail en gelooft in het behoud van winkelgebieden en hoofdstraten. "We willen de winkelstraat in leven houden”, vertelt Kevin Tulip, vice-directeur van de Benelux bij Primark en spreker op het Stores That Wow-event van RetailTrends.

Van Blokker tot Miniso (de avonturen van Michiel Witteveen)
Een retailjaaroverzicht zonder terugblik op de ontwikkelingen bij Blokker en gelieerde winkelketens is haast ondenkbaar. 2019 was zo mogelijk nog opzienbarender dan de voorgaande jaren. Stond 2018 vooral in het teken van de ontmanteling van Blokker Holding, het afgelopen jaar betekende het einde van het familiebedrijf en de wederopbouw onder een nieuwe eigenaar. Eén die al jarenlang actief is in de retail, maar tot voor kort in de luwte wist te blijven. De avonturen van Michiel Witteveen.

Ook in dit pand van The Sting staat merkbeleving centraal
The Sting heeft zijn vijftigste filiaal geopend. Bij de flagshipstore aan de Kalverpassage in Amsterdam staat de merkbeleving centraal. Volgens de modeketen is de winkel een tegengeluid in de veranderende markt waarin retailers focussen op e-commerce. "Wij geloven bij The Sting in onze fysieke winkels. Hier kun je al je zintuigen gebruiken." Binnenkijken bij The Sting.

Hoe betalen gemakkelijker, sneller en (on)veiliger werd
Betalen met je smartphone? Geen probleem. Liever afrekenen met je horloge? Ook mogelijk. De betaalmogelijkheden zijn het afgelopen jaar flink uitgebreid

 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends