Het beste van RetailTrends: week 5

Het beste van RetailTrends: week 5

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Hornbach snel groeit en langzaam uitbreidt
Hornbach noteert al negentien kwartalen op rij dubbele groeicijfers in Nederland. Maar het aantal vestigingen groeit niet heel snel. Met de opening van de bouwmarkt in Duiven komt de teller woensdag op vijftien, 23 jaar na de entree in Nederland. RetailTrends sprak met algemeen directeur Evert de Goede. 

Wat we al weten over Amazon in Nederland
Nu de langverwachte komst van Amazon eindelijk bevestigd is, barsten de onderzoeken naar en analyses over de effecten daarvan los. Centrale vragen: wat betekent het voor Nederlandse consumenten en retailers. De zes belangrijkste inzichten tot nu toe op een rij.

Dierspecialist: 'Een toonbank en kassa zijn niet meer genoeg'
Hoewel Dierspecialist pioniert op digitaal vlak, wil de retailer vooral zijn fysieke retail 'boosten'. De dierenspeciaalzaak doet dat onder meer door diensten als beautysalons, slagerijen en bakkerijen speciaal voor dieren naar zijn winkelvloer te halen. En binnenkort kan aan dat rijtje misschien wel live cooking worden toegevoegd. RetailTrends sprak met Willem Pijper, algemeen directeur van moederbedrijf Target Pet Holding.

Dit is een boekwinkel, fastfoodrestaurant en theehuis ineen
De Foreign Language Bookstore werd veertig jaar geleden gebouwd in de Chinese stad Wuhan, als gevolg van de razendsnelle globalisering van het Aziatische land. Architectenbureau Wutopia Lab vond het tijd voor een make-over en maakte van het pand méér dan een boekwinkel, met onder andere een fastfoodrestaurant, theehuis en kunstgalerie. Zie hier foto's van de boekhandel.

Zo kwam Blokker tot zijn nieuwe voorraadstrategie
Het einde van Blokker als familiebedrijf en de nieuwe wind onder Michiel Witteveen, betekent een nieuwe strategie op vele vlakken. Dat heeft ook gevolgen op logistiek gebied. Rutger Schepers, supplychainmanager bij de huishoudketen, vertelde er meer over tijdens de Webwinkel Vakdagen. 

Reacties