Unilever doet reclames voor calorierijk kinderijs in de ban

Unilever doet reclames voor calorierijk kinderijs in de ban

Unilever stopt met het maken van reclame voor calorierijke kinderijsjes. Reden is het groeiende aantal kinderen met obesitas. Daarom belooft Unilever alle marketinguitingen voor de ijsjes te staken. Op de verpakkingen komen ook minder cartoonfiguren. 

In Nederland heeft de stap betrekking op de ijsjes van Ola, zoals de Raket, Schatkist, Calippo en Kinder Bueno. Naast het adverteren stopt Unilever bovendien ook met het inhuren van influencers die de ijsjes promoten bij de kinderen. 

De actie is de start naar de verkoop van gezonder ijs. Het streven van de merkengigant is dat Ola-kinderijsjes straks niet meer dan 110 calorieën en twaalf gram suiker bevatten. Voor de ijsjes en reclames voor volwassenen gebeurt vooralsnog niets. 
 

Reacties

Mooi, zo kan het ook. Samen bouwen aan een gezondere samenleving.

Geplaatst door Herman van Wissen op 13 februari 2020 om 11:04

Dit is de omgekeerde wereld, waarom wordt die keuze niet aan de beoordeling van consumenten overgelaten? Ouders/verzorgers zijn zelf in staat om te bedenken dat - te veel - (calorierijke) versnaperingen tot, onder meer, overgewicht kunnen leiden. En op basis daarvan een afweging te maken.

Geplaatst door A B op 13 februari 2020 om 11:31

Laatste nieuws









RetailTrends