Unilever doet reclames voor calorierijk kinderijs in de ban

Unilever stopt met het maken van reclame voor calorierijke kinderijsjes. Reden is het groeiende aantal kinderen met obesitas. Daarom belooft Unilever alle marketinguitingen voor de ijsjes te staken. Op de verpakkingen komen ook minder cartoonfiguren. 

In Nederland heeft de stap betrekking op de ijsjes van Ola, zoals de Raket, Schatkist, Calippo en Kinder Bueno. Naast het adverteren stopt Unilever bovendien ook met het inhuren van influencers die de ijsjes promoten bij de kinderen. 

De actie is de start naar de verkoop van gezonder ijs. Het streven van de merkengigant is dat Ola-kinderijsjes straks niet meer dan 110 calorieën en twaalf gram suiker bevatten. Voor de ijsjes en reclames voor volwassenen gebeurt vooralsnog niets. 
 

Reacties 2


Herman van Wissen 13 feb, 11:04

Mooi, zo kan het ook. Samen bouwen aan een gezondere samenleving.


A B 13 feb, 11:31

Dit is de omgekeerde wereld, waarom wordt die keuze niet aan de beoordeling van consumenten overgelaten? Ouders/verzorgers zijn zelf in staat om te bedenken dat - te veel - (calorierijke) versnaperingen tot, onder meer, overgewicht kunnen leiden. En op basis daarvan een afweging te maken.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!