Nederlanders eten minder Hollandse kaas

De Nederlandse bevolking eet steeds minder kaas van eigen bodem. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker ACNielsen. De verkoop van Hollandse kaas in de supermarkt daalde met drie procent, oftewel 23 miljoen euro. Topmerken als Maaslander en Uniekaas krijgen hierdoor harde klappen te verwerken, en zagen hun omzet flink dalen. De klant kiest steeds vaker voor merkloze kaas. Volgens ACNielsen ligt de oorzaak mede in de prijzenoorlog. Daardoor zouden supers de voorkeur geven aan goedkopere, eigen merken. "Dus ook aan private label-kaas."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!