Verbeteren bestelproces leidt tot hogere omzet webwinkels

Als webwinkels hun bestelproces verbeteren, zullen meer klanten daadwerkelijk overgaan tot het kopen van producten. Momenteel blijft zo`n 60% van de winkelwagentjes vol achter, aldus onderzoek van Jungle Rating onder de 25 grootste webwinkels in Nederland. De webwinkels informeren hun klanten overigens goed over het online winkelen. Zo leggen Bart Smit, Neckermann en Bakker-Hillegom uit hoe de bezorging en het retourneren in zijn werk gaat. Wel blijft er ruimte voor verbetering. Van de onderzochte bedrijven mist 40% een adequaat bedrijfsprofiel en laat daarmee een kans liggen om de winkel een betrouwbaar gezicht te geven. Verder biedt 52% van de webwinkels gerelateerde producten aan op een pagina, laat 48% de kans op cross selling liggen en biedt 20% een vergelijkingsfunctie. Nog eens 12% van de sites heeft een adviesmodule waar klanten aan de hand van vragen een gericht advies kunnen krijgen. Steeds meer bedrijven verbeteren hun bestelproces, aldus consultant Joost Wolzak van Jungle Rating. Zeker met de opkomst van Rich Internet Application (RIA) leidt dit tot een nieuwe interessante stap in de evolutie van webwinkels. Goed ontworpen biedt RIA grote voordelen op het gebied van gebruiksvriendelijkheid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!