Flitsmeister helpt retailers pakketjes bezorgen

Flitsmeister helpt retailers pakketjes bezorgen

Verkeersapp Flitsmeister betreedt de postmarkt. Het bedrijf heeft een nieuwe dienst gelanceerd waarmee het gebruikers vraagt om voor winkeliers pakketjes te bezorgen bij klanten.

'Lokale winkeliers hebben moeite pakketjes snel en op tijd geleverd te krijgen. Wij zetten onze community van 1,7 miljoen gebruikers in om daarbij te helpen', zo is te lezen op de website van de dienst, die Flitsmeister Pickup heet. Gebruikers van de app kunnen 'Bezorgmeister' worden. Als een winkelier één of meerdere pakketten bij Pickup aanmeldt, krijgen de bezorgers in de omgeving een notificatie. Eén van hen kan het pakket accepteren om het vervolgens bij de klant te bezorgen. Na aflevering stuurt de bezorger een betaalverzoek naar de winkelier. Een bezorging tot 10 kilometer kost 5 euro, 10 tot 20 kilometer kost 7,50 euro en voor een rit tussen de 20 en 30 kilometer krijgt de bezorger 10 euro. 

Flitsmeister-directeur Jorn de Vries liet zich voor de nieuwe dienst inspireren door Uber. Hij speelde al jaren met het idee, vertelt hij aan het AD, maar heeft de dienst versneld uitgerold wegens het coronavirus. "Door het coronavirus wordt er enorm veel besteld en bezorgd. Daarom komen wij nu al met Pickup, terwijl we eigenlijk pas eind dit jaar op de markt wilden komen."

De dienst wordt eerst lokaal aangeboden, later wordt de dekking landelijk. "Als jij in Utrecht woont en in Rotterdam werkt, waarom zou je dan geen pakjes meenemen als je naar huis gaat? Eind dit jaar gaan we dat bieden." Volgens De Vries hebben zich inmiddels tienduizend gebruikers gemeld als chauffeur en zijn er al 250 winkels die interesse hebben.

Reacties 1


Reinder Koornstra 18 mei, 10:43

Goed idee!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!