Het beste van RetailTrends: week 21

Het beste van RetailTrends: week 21

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Janzen een volwassen cosmeticamerk wil worden
Cosmeticamerk Janzen opende deze maand zijn allereerste brandstore. Niet het makkelijkste moment, maar ja, de opening zat al een tijdje in de pijplijn. En het zal niet bij één winkel blijven. Wat kunnen we nog meer van dit snel groeiende parfummerk verwachten? Een gesprek met oprichter Gertjan Schot.

Het wordt drukker in de binnenstad, hoe blijft een bezoek verantwoord?
Rijen voor de winkels, schuifelen door smalle straten. Het wordt drukker in de binnenstad en dat is behelpen in de anderhalvemetersamenleving. Hoe blijft het verantwoord?

Coronacrisis: wel of geen koopzondag voor christelijke gemeenten?
Het concept koopzondag is in alle grote steden inmiddels wel ingeburgerd. Voor de kleinere gemeenten kan het beleid over het wel of niet openen van de winkeldeuren op deze rustdag nog zorgen voor flinke discussies. De coronacrisis wakkert het vuurtje in die dorpen en steden weer aan, maar ditmaal zijn de motieven en belangen anders. Wat is wijsheid?

Hoe foodretailer Sue noodgedwongen van strategie veranderde
De gedwongen sluiting van de horeca kwam als een harde klap voor Sue, dat vegan, gluten- en suikervrije taartjes levert aan 120 cafés en lunchrooms. Eigenaresse Kim Sue Palm rolde in recordtempo een webshop uit om haar baksels direct aan de consument te kunnen leveren. Werpt haar nieuwe strategie zijn vruchten af en hoe draait Sue's eigen restaurant straks in de anderhalvemetereconomie? Een gesprek.

Zo zorgde Amazon ervoor dat klanten minder kochten
Ervoor zorgen dat klanten minder bij je kopen. Dat klinkt een beetje raar, maar dat is wel wat Amazon de afgelopen weken deed. Er werd als gevolg van het coronavorus zo veel bij de webgigant besteld, dat Amazon het niet kon bijbenen. CNBC zette op een rijtje wat het bedrijf allemaal in de strijd gooide.

Reacties