Kleding, een koffiecorner, een bar en fotostudio zijn de vier ingrediënten voor de tweede vestiging van het Chinese Heyshop in Shanghai. De nieuwe winkel biedt producten voor zowel de vrouwelijke als de mannelijke consument en laat zich het beste omschrijven als Heyshop 2.0.
Heyshop begon ooit als een online platform waar producten van indiemerken uit verschillende categorieën werden aangeboden. Het aanbod kan per dag verschillen. Blijkt - op basis van data - een consument geen interesse te hebben in een bepaald product, dan ligt er een dag later wat anders in de schappen. Hetzelfde geldt voor de fysieke winkels van het concept.
Kleding, een koffiecorner, een bar en fotostudio zijn de vier ingrediënten voor de tweede vestiging van het Chinese Heyshop in Shanghai. De nieuwe winkel biedt producten voor zowel de vrouwelijke als de mannelijke consument en laat zich het beste omschrijven als Heyshop 2.0.
Heyshop begon ooit als een online platform waar producten van indiemerken uit verschillende categorieën werden aangeboden. Het aanbod kan per dag verschillen. Blijkt - op basis van data - een consument geen interesse te hebben in een bepaald product, dan ligt er een dag later wat anders in de schappen. Hetzelfde geldt voor de fysieke winkels van het concept.
In tegenstelling tot de eerste winkel van Heyshop, is voor de tweede vestiging wat meer gekozen voor neutrale kleuren en een rustigere indeling, waarbij flexibliteit de klok slaat. Zo kunnen de producten in het roestvrijstalen rek gemakkelijk gewijzigd worden en is de tekst op het LED-display eenvoudig aan te passen indien er een ander merk in de schappen ligt.
Misschien wel het meest bijzondere onderdeel van de winkel is de paskamer, waarbij het interieur steeds met de seizoenen meeverandert. Daarnaast is het zo aangekleed dat het net lijkt alsof je een lift instapt.
De koffiecorner is speciaal ingericht als boyfriend storage area, zodat de vrouwelijke consument rustig kan winkelen, terwijl de partners op hun gemak een kop koffie kunnen drinken.