Het beste van RetailTrends: week 36

Het beste van RetailTrends: week 36

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Oud-topman bol.com: 'Houd retail binnen de landsgrenzen'
De groei van internetreuzen als Amazon, Alibaba en Google baart menig retailer zorgen. Jaarlijks koppen de kranten dat Nederlanders weer meer over de grens hebben besteed en dat zou ten koste gaan van de omzet binnen de eigen retail. “Als je de media gelooft, is Nederland gedoemd om een retailkolonie te worden waarin buitenlandse partijen de dienst uitmaken", stelt voormalig bol.com-topman Daniel Ropers.

Met deze strategie krabbelt BCC weer op
Elektronicaketen BCC zit middenin een transformatietraject en focust veel meer op service. De vorige positionering was niet rendabel te maken, vertelt ceo Herman Bramer in de RetailTrends-podcast. "We laten nu veel meer onze kennis en deskundigheid zien."

Startup van de maand: Karma Shoarma
Je staat op een festival met vrienden en je hebt veertien bier op. Wat wil je eten? Shoarma. Dat is de achterliggende gedachte geweest toen Pascal Labrie voor Lowlands gevraagd werd een duurzame nachtsnack te ontwikkelen. Zo ontstond Karma Shoarma: plantaardige shoarma, gemaakt van knolselderij. “We richten ons niet op de veganist of vegetariër.”

Bestseller over de crisis en zijn toekomststrategie
Tijdens de piek van de crisis zag ook Bestseller zich genoodzaakt bijna al zijn 2400 winkels wereldwijd te sluiten. Onder het motto ‘never let a good crisis go to waste’ greep de moderetailer het moment aan om te werken aan zijn future forward strategie. RetailTrends vroeg country manager Marieke Ros en head of finance Nederland Serge Hollanders hoe die strategie eruitziet.

Hoe drie broers van gerecyclede flessen een 'vrolijk product' maken
Gemaakt van gerecyclede flessen, ondergedompeld in een jaren ’70 stijl en voorzien van zakken met een rits: dat zijn de zwembroeken van Redfeet Brothers. Ondanks de nodige hobbels stevent de Utrechtse startup af op een ‘geslaagd eerste jaar’, vertelt medeoprichter Michiel Roodvoets.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!