'Albert Heijn online nog steeds de grootste'

'Albert Heijn online nog steeds de grootste'

Albert Heijn is nog steeds de populairste supermarkt als het gaat om online boodschappen. Dat blijkt uit het jaarlijkse Consumentenonderzoek van Deloitte waaraan ruim tweeduizend consumenten deelnamen.

Zoals verwacht blijkt uit het onderzoek dat online boodschappen doen door de coronacrisis flink aan populariteit heeft gewonnen. Achttien procent van de ondervraagde consumenten bestelt wel eens boodschappen online, ten opzichte van dertien procent een jaar geleden. Vijftien procent van de consumenten geeft aan zowel in de fysieke winkel als op het web levensmiddelen te kopen. Het aantal Nederlanders dat uitsluitend online boodschappen doet, steeg van één naar drie procent. 

De meeste supermarkten zagen hun omzet uit e-commerce dan ook stijgen. Zestig procent van de onlineklanten doet zijn boodschappen bij Albert Heijn, een stijging van drie procent in vergelijking met een jaar eerder. Jumbo is online goed voor zo'n 33 procent (+2 procent) van de boodschappen en Picnic voor 29 procent (+1 procent). HelloFresh groeide in verhouding het hardst, van 5 naar 12 procent. Drie procent van de onlineklanten geeft aan al eens levensmiddelen bij Amazon te hebben besteld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!