Britse klanten van Holland & Barrett kunnen vanaf nu een bestelling plaatsen terwijl ze in de rij voor een winkel staan te wachten. De winkelketen werkt daarvoor samen met techbedrijf Mercaux, schrijft Charged Retail.
De winkelmedewerkers worden uitgerust met tablets waarmee ze toegang krijgen tot alle informatie omtrent de producten, waaronder de actuele winkelvoorraad. Met de tablet kunnen ze de klant vragen stellen, die deze met zijn of haar smartphone kan beantwoorden. Zo komt de winkelmedewerker erachter welk product het beste bij de wensen van de klant past, waarna de klant dit artikel buiten in de wachtrij alvast kan bestellen. Een winkelmedewerker ontvangt deze bestelling op zijn of haar tablet en maakt deze in orde, waarna de klant direct kan afrekenen in de winkel.
Door de coronacrisis laat Holland & Barrett nog steeds een beperkt aantal mensen toe in zijn winkels, waardoor soms wachtrijen ontstaan. Met de nieuwe technologie wil de winkelketen klanten sneller van dienst zijn. De pilot is als eerste getest in een filiaal in Essex en wordt deze week uitgerold naar negen andere winkels in het Verenigd Koninkrijk.
Reacties 0