Vakbond vraagt faillissement Miss Etam aan

Update: Rozenboom: 'Storm in glas water, personeel Miss Etam wordt gewoon betaald'

Vakbond AVV gaat het faillissement van Miss Etam aanvragen. Volgens de bond wordt het personeel niet betaald en zijn van de ruim honderd winkels er tussen de twintig en dertig gesloten, omdat de huur niet is voldaan.

Miss Etam valt sinds september onder NXT Fashion van Martijn Rozenboom. Die nam de keten over na het faillissement van de Belgische modegroep FNG. Ook het veel kleinere Steps valt eronder. Expresso en Claudia Sträter werden door Rozenboom al snel doorverkocht aan de Van Uffelen Groep.

AVV-bestuurder Martin Pikaart: "Van de zeshonderd mensen die bij Miss Etam werken, hebben we nu 558 loonvorderingen binnen. We gaan het faillissement aanvragen, dat kan niet anders." Volgens Pikaart wijst niets erop dat Rozenboom van plan is geweest om het bedrijf te voeren. "Hij wil het gewoon leegtrekken. Er is geen rekeningnummer, leveranciers worden niet betaald, er wordt geen loon betaald. En ook de postverzendingen worden niet betaald. Mensen kunnen wel retourneren, maar die krijgen hun geld niet terug. Drama."

Het is nog niet gelukt om een reactie te krijgen van Rozenboom. Managing director Richard Turk was niet bereikbaar voor commentaar. Patrick van der Borden, die actief was als commercieel directeur bij NXT Fashion, is inmiddels bij het bedrijf vertrokken. Hij wil geen toelichting geven.

Zie ook:
Onrust bij Miss Etam: deel winkels dicht, personeel krijgt geen salaris

 

Reacties 4


Merel van der Straat 8 okt, 14:15

Dit zou wel echt oliedom zijn van de AVV als ze hier mee doorgaan... Schieten ze niks mee op en het personeel al helemaal niet.


Retail Expert 8 okt, 14:54

Er had niets aan die flessentrekker Rozenboom verkocht mogen worden. Hij deed exact hetzelfde bij Supertrash. Hoe heeft die curator zo dom kunnen zijn?


Karin Zuidema 11 okt, 18:24

Nog steeds geen geld terug na retourzending. Al weken geleden artikelen geretourneerd maar tot op heden mijn geld niet terug. Div malen klantenservice via contactformulier benaderd. Klantenservice is niet telefonisch bereikbaar.


Nicolle Linders 23 okt, 17:20

In de winkel nog iets besteld, zou thuis bezorgd worden.. inmiddels zijn we ruim een maand verder.. zending is nooit ontvangen, geld zou terug gestort worden maar ook dat nooit retour gehad.. (het zou uiterlijk 14 okt op mijn rekening staan) Echt te erg voor woorden dit..

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!