PostNL rekent 'piektoeslag' aan webwinkels

PostNL rekent 'piektoeslag' aan webwinkels

PostNL rekent met ingang van dit jaar een ‘piektoeslag’ aan webshops. De toeslag van 25 eurocent per pakket geldt voor alle bestellingen die worden verstuurd in de periode van 20 november tot en met 31 december.

In die periode worden bijna twee keer zoveel pakketten verstuurd als normaal. Het postbedrijf zet extra medewerkers en middelen, zoals opslagplaatsen en vrachtwagens, in om de bestellingen op tijd te kunnen bezorgen. ‘Al deze maatregelen kosten geld, vandaar deze toeslag’, aldus het bedrijf. 

De toeslag geldt voor iedereen met een contract bij PostNL die in 2020 pakketten verstuurt tijdens de piekperiode, ook voor retourzendingen en pakketten naar het buitenland. Particuliere klanten hoeven geen toeslag te betalen. 

PostNL bezorgt nu ruim anderhalf miljoen pakketten per dag. Het bedrijf heeft met zakelijke klanten afspraken gemaakt omtrent de hoeveelheid pakketjes die ze kunnen aanleveren en over de spreiding daarvan. Een woordvoerder laat aan NU.nl weten dat PostNL klanten soms ‘nee’ moet verkopen als zij op het laatste moment toch meer pakketten willen aanleveren dan aanvankelijk is afgesproken. "Het zijn nu de allerdrukste weken. We bezorgen voor iedereen al veel meer, daar kan niet nog meer bij."
 

Reacties 3


Retail Expert 24 nov, 10:18

Werkelijk schandalig. De omzet schiet omhoog en het geld klotst tegen de plinten op in deze tijd. En dan de klanten nog eens een extra poot uitdraaien.


Henk Vis 24 nov, 10:44

Kansloos dit. Je hebt als PostNL je operatie niet op orde als dit voor anderhalve maand nodig is. Uit principe zou je al moeten overstappen naar een DHL of DPD.

Gelukkig is het te duur om andere pakketbedrijven op te kopen en weg te flikkeren, zoals bij de briefpost (Sandd) wel is gebeurd.


Bas van zanten 25 dec, 12:48

Echt vreselijk slecht van PostNL, het is een bedrijf wat altijd maar dan ook altijd maar meer wil binnenharken!
We moeten meer betalen in de laatste 2 maanden van het jaar en dan wordt het ook nog niet eens op tijd bezorgd! vreselijk bedrijf!
Je operatie is nderdaar niet op orde als je dit moet heffen, maar goed dat is het al ongeveer 10 jaar niet!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!