Hoe één vest van Patagonia een miljardenbedrijf maakte

Hoe één vest van Patagonia een miljardenbedrijf maakte

Het ‘Better Sweater’ fleecevest van Patagonia is een van de populairste producten van het merk. Het kledingstuk werd de afgelopen jaren vooral gespot aan de lijven van Wall Street-zakenmannen en de technerds in Silicon Valley – terwijl dit eigenlijk niet de doelgroep van het duurzame, activistische label is. Waarom werd het vest zo populair en hoe werd Patagonia een ‘billion dollar brand’? Dat zie je in deze video van CNBC.

 

Het ‘Better Sweater’ fleecevest van Patagonia is een van de populairste producten van het merk. Het kledingstuk werd de afgelopen jaren vooral gespot aan de lijven van Wall Street-zakenmannen en de technerds in Silicon Valley – terwijl dit eigenlijk niet de doelgroep van het duurzame, activistische label is. Waarom werd het vest zo populair en hoe werd Patagonia een ‘billion dollar brand’? Dat zie je in deze video van CNBC.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!